underbart är kort, alldeles för kort

man brukar säga att varje gång man skiljs ifrån en person för evigt så dör en liten smula inombords, det är just så det känns nu för mig fast det är inte bara lite heller.

jag kom hem igår runt elva efter en mycket jobbig resa, var ledsen, trött o kall hela resan och hade verkligen ingen lust ALLS att åka hem. vad finns det att åka hem till? vännerna o familjen såklart, men det känns bara som det inte är något roligt alls nu att se fram emot, kylan vintern och mer behöver jag väl inte säga. på dagarna så var jag mest vid poolen, var på stranden 2 eller 3 dagar mer orkade jag inte, tyckte det var mysigare att ligga vid poolen med folk man kände där =) gjorde mig klar vid 5-6 tiden varje dag och sen stack jag ner till ratsin som började jobba klockan sex. han var världens underbaraste människa, verkligen. jag satt där med han flera timmar i streck varje kväll o jag ångrar inte det ett dugg, för jag hade verkligen obeskrivligt roligt tillsammans med honom. vi gick på promenader, spelade tennis o skrattade även fast han jobbade. kommer aldrig glömma när jag pratade med en engelsk man som var jättejobbig och ratsin kom o hjälpte mig, eller när jag o ratsin var ute o gick o pratade om allt mellan himmel o jord, eller när han stöttade mig för saker jag är ledsen över. den mest sorgliga stunden var när samma dag som jag skulle åka, när jag som vanligt satt med han där i baren där han jobbade fick jag gå undan flera gånger för jag kunde inte hålla mig för gråt, kunde inte föreställa mig att jag aldrig mer kommer få träffa honom. sen när jag skulle ta farväl så stod jag o grät länge i hans famn. han har gjort mig starkare än förut på många sätt, han har gjort så otroligt mycket för mig så jag förstår bara inte. nog pratat om honom, jag blir bara deppig när jag tänker på att jag aldrig mer kommer få träffa honom.

jag har shoppat, mest väskor och sånt o i stort sett inge kläder. vi gick på mycket fina o bra restauranger som vi älskade men också på ett antal dåliga o störda som inte ens visste vad vissa självklara saker var. "boiled potatoes!" "what is that?" "MEN KOKTA PÄROR!!!" haha vad roligt det var. roligt var det också när ratsin hela tiden gjorde bort mig inför min mamma xD och när de små engelska tjejerna gjorde danser, "hulda" (vi kallade henne det för hon såg ut att heta det) var urskön! x) de fina drinkarna och milkshakerna jag fick varje kväll utav ratsin var hur goda som helst. jag kan inte hålla mig för skratt när jag tänker på när han o jag retades med varandra hela tiden o vi kunde bara inte få nog av det, hua vad roligt. vi retades från allt om när vi spelade tennis och ord som du är sämst fetto, groda, shy, lekande is, FANCY förekom hela tiden, ni förstår nog ingenting men det var så otroligt roligt. gaha xd oj nu började jag igen. jag har iallafall haft en otroligt rolig semester med mycket värme, bad och sol! jag är väl inte sådär jättebrun men jag har nog aldrig haft såhär mycket färg förut iallafall, även om det inte är så mycket 8-)

igår kom jag hem runt elva tiden på morgonen, jag var inte så trött eftersom jag sovit hela bilresan raklång i baksätet och även i planet. men jag sov en stund sen fick jag hämtning o åkte hem till pappa, var där ett litet tag sen ringde didrik mig och då åkte jag dit. var där till runt nio o då träffade jag maja o vi var på klockarberget hos simone en sväng med massa folk, sen vidare hem till maja o var där under kvällen med folk. käkade på max o det var väl trevligt, sov över där- hos maja alltså. idag var jag o maja på stan o fikade, sen åkte jag hem. sen har jag bara varit ute o promenerat, jag kände att jag behövde tid för mig själv.. det känns inte roligt alls att vara hemma. jag har som en stor klump i magen o går bara o tänker hela tiden, o lyssnar på låtar som påminner mig om allt i cypern. men som sagt underbart är kort, alldeles för kort.

image198image199
eemily.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Steff

Vad sött :')

2007-09-24 @ 19:12:10
URL: http://stf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0