home sweet home

Iförrgår natt kom vi hem ifrån Kreta. Jag, andreas, mamma o hennes kompis Monica har haft det hur bra som helst. Trots regn o moln vissa dagar har vi utnyttjat varenda minut o gjort något roligt =)

Positivt: Det har mestadels varit ganska varmt, vi har ätit supergod mat.. allt från lammkotletter till grillat kött (det var de jag mestadels åt), det har varit superstora vågor i havet som inte jag vågade mig ut i, men det gjorde andreas o mamma iaf. Vi bodde på ett jättemysigt hotell, där jag o andreas hade en egen lägenhet. Förutom bråk om disken har vi haft det sjukt mysigt hela veckan =D haha. Vi åkte mycket till Chania, som låg ungefär 20 minuter bort, där fanns det en superfin hamn med tusen restauranger. Jag älskade en affär där som hette KIWI, där kunde man köpa massor med söta saker till hemmet (vuxenpoäng) =D Träffade världens sötaste liten flicka, Vera hette hon o var halv pourtogis (eller hur det nu stavas). Jag o andreas gick promenader på massa grekiska romantiska gator, jättefint. Grekerna var mestadels jättetrevliga o vi fick en favorit restaurang som hette Zepos som låg vid hamnen. Väldigt fin utsikt, mycket god mat o vi blev bjudna på allt från öl till Raki (äcklig 40% grekisk sprit, blä). Bäst av allt var att andreas var med den här veckan, han förgyllde varenda sekund trots regn o oväder, vi åt på Platanias högsta restaurang Cosmos o då får jag helt plötsligt ett sms från han även fast han sitter en meter ifrån mig "Dina ögon glittrar finare än någonsin. Lika fint som första gången vi sågs. Och dina lockar är så otroligt fina. Jag blir kär på nytt... Älskar dig" Ibland är han för underbar.

Negativt: Regnade o var jättemolnigt vissa stunder. Sista dagen såg vi inte solen en sekund, riktigt synd! Katter sprang överallt o jamade, klappa dom ville man ju inte heller göra utan blev mest äcklad av de. En katt haltade till o med när vi kollade för att "tigga" till sig mat, o när vi kollade bort gick den vanligt, haha vilken turistfälla! Det som var mycket negativt var att vi inte ens var på Kreta i en vecka, utan vi åkte hem på den SJÄTTE dagen. Vi hade alltså 5 dagar där på ett ungefär. Då är det inte så roligt när solen bara sken ett fåtal timmar av de dagarna. Restaurangen Fakka ska ni ALDRIG gå till om ni är i Chania. Det var en traditionell grekisk restaurang, jag beställde lammkotletter som även de andra gjorde. VET NI VAD JAG FICK? Fettslamsor o en lammnjure! Jag klagade då o de enda han sa då var "But in greece, we like white meet" han kallade alltså fett för "white meet" för att det skulle låta finare. INTE NOG MED DET, när jag redan var förbannad också fick vi notan, då står det "bröd 4 euro, musikavgift 6 euro" vi hade inte beställt något bröd, utan fick det bara serverat o då tror man såklart det ska vara gratis (så var det på alla restauranger men), och musikavgift skulle vi tydligen också betala för att två gubbar satt där o härmade katter o grisar? De spelade ju knappt musik. Otrevlig var de som jobbade där också, ne usch o fy för den restaurangen. Nu ser de ut som de blev mycket negativt, men vi har haft det underbart!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0